Vertrek naar Nieuw Zeeland (31 dec 2018) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Vertrek naar Nieuw Zeeland (31 dec 2018) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Nieuw Zeeland (31 dec 2018)

Door: Glenn & Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Glenn

03 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoihoi,

We gaan op oudejaarsdag de oversteek maken naar de andere kant van de aardbol, namelijk naar nieuw-zeeland! Het land van de Kiwi.
Nadat Chesney ons heeft afgezet op het centraal station van Tilburg kon onze reis beginnen. Met trein naar Schiphol is al beleving opzich als je nooit met de trein gaat !
Dit bleek al snel dat we geen reguliere treinreizigers zijn omdat we niet door de poortjes kwamen richting het perron.
Eenmaal op het perron aangekomen reed de trein voor onze neus weg........ oké, kleinigheidje, hebben we dat alvast gehad!

Aangekomen op Schiphol, waar we vanaf vertrekhal3 moesten inchecken, je raad het al.......... er stond een half doorgedraaide Canadees die zei dat ie een bom bij zich had! Nu is Amsterdam en Schiphol een vrij tolerante stad maar je mag er twee dingen zeker niet zeggen: “Feyenoord” en “ik heb een Bom”
Dus werd met spoed de vertrekhal ontruimd en werd de Canadees tot op zn onderbroek “ unne hele grootte witte” uitgekleed en daarna meegenomen.
Na deze vertraging konden we inchecken en ons eerste deel Vd 6 uur durende vlucht gaan maken richting Dubai.

In dubai hadden we een stop van 2 uurtjes voordat we richting onze eindbestemming Auckland, 16 uurtjes verder gingen.
Dus nog ff tijd voor een Big Mac! Jaja na de vakantie gaan we echt weer afvallen !?!?

Goede vlucht gehad en de tijd goed doorgekomen met muziek, films, backgammon en solitaire. Ons vlieg had een binnentrap waar menig huis jaloers op zou zijn geweest.
Aangekomen in Auckland zijn we met de sky-bus naar ons hotel gegaan,” Ascotia off Queen”.
Eerst ff een lekkere douche genomen want dat was wel nodig, een klein dutje gedaan en daarna lekker ff de stad in gegaan om te kijken wat de volgende dag wilden gaan doen.
Tevens wilden we gaan kijken of we ergens kurkuma konden kopen plus de andere ingrediënten en een blender.
Warempel konden we alles in een grote supermarkt vinden, zodat we morgen onze “toverdrank” kunnen gaan brouwen!

Op de terugweg naar het hotel nog ff een bami-goreng met zeevruchten en groenten gegeten, voor nog geen €18 met zn 2tjes incl drinken. En het was super lekker!,
Op de hotelkamer nog ff de dag doorgenomen en het journaal gekeken. Bleek dat die “ kale sloopkogel” uit Vlijmen toch weer wereldkampioen is geworden, kunnen we met een gerust hart gaan slapen.

• 03 Januari 2019 - 11:54

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Goed te horen dat jullie veilig op de bestemming zijn aangekomen!

Een fijne reis en ik zal de verslagen met belangstelling volgen.

Met groeten,

Johan Hermans

• 04 Januari 2019 - 07:39

Han En Mieke:

Hoi Jeanine en Glenn,
    Alleen de reis is al een belevenis. Met een Airbus A380 gevlogen. Volgens mij het enige vliegtuig met een trap.
    Veel plezier met de rondreis en hopelijk ook goed weer.
    We gaan het volgen.
    Groetjes Han en Mieke van Engelen

• 07 Januari 2019 - 07:41

Piroschka:

Wat een lange reis hè...maar goed dat jullie veilig zijn aangekomen ondanks de bommelding;)
    Ben trouwens benieuwd wat er in jullie toverdrank gaat.
    Geniet van jullie mooie trip! En ik ga nu de andere dagen lezen...ik loop nog wat achter..haha.