Vertrek uit Auckland naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Vertrek uit Auckland naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Auckland naar Whitianga

Blijf op de hoogte en volg Glenn

05 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Vrijdag 04 januari 2019

Nadat we vroeg zijn opgestaan en ontbeten hebben in het hotel zijn we onze auto op gaan halen bij Hertz in de Victoriastreet.
We hadden besloten om tevoet naar Hertz te gaan omdat dit niet zo ver uit de buurt lag en we ook nog ff wat boodschapjes wilden doen voor onderweg.
Onze auto stond al klaar en na de papieren afhandeling konden wij de auto meenemen.
Bij het wegrijden uit de garage was het toch wel ff wennen om aan de rechterkant van de auto te zitten en dat alle knopjes en hendels net andersom zaten. Dus bij de eerste straat naar rechts ging natuurlijk niet de richtingaanwijzer aan, maar de ruitenwissers
Het is ongeveer 200km, dus doen we het op ons gemakje en bij het wegrijden vanaf het hotel moesten we al de eerste hindernis nemen: Een stijle straat van de 4e cat in de tour de france!

Eenmaal op de snelweg konden we een beetje wennen aan het links rijden en konden we met de grote stroom meerijden.
Na een ongeveer een 150 km te hebben gereden zijn we een stopje gaan maken in Tairua, en zoals gebruikelijk hebben we eerst ff gepicknickt in het park waarna we de lokale vvv in zijn gedoken. ( onthouden van onze reis in Australië)
Deze enthousiaste vrijwilligers wilden trots alles vertellen over hun mooi dorpje en omgeving hiervan, dus kwamen we heel wat te weten over mooie plekjes!

Vervolgens moesten we nog een kleine 50km voordat we aankwamen bij ons appartement “magic view”.
Jeanine had er hoge verwachtingen van omdat de foto’s op internet zo mooi waren, dus hoopte ik dat de verwachting een beetje uitkwam omdat ik de hotels had vastgelegd, ohoh!
Het bleek nog mooier en indrukwekkender dan op de foto’s, boven op de berg met echt uitzicht over de “Mercury Bay”
Na een hartelijk ontvangst en het uitladen van de spullen zijn we naar het dorpje onder aan de berg gereden om wat inkopen te doen en het dorp te verkennen.
Whitianga heeft een mooi haventje met grote jachten en een gezellige dorpskern. Lekker iets gedronken op een terras en nog een “springroll” bij een k*tchinees gekocht die echt geen zin had om te werken !
We merkten dat we alletwee niet zo fit waren en besloten terug te gaan naar ons appartement om een paar uurtjes ff te slapen, echter we werden pas laat wakker! Nog ff onder de sterrenhemel gegeten en gedronken ( romantischer kan bijna niet !!!)
Daarna lekker ons mandje opgezocht!

Zaterdag 05 januari 2019
Vandaag lekker fris en fruitig opgestaan en een ontbijt buiten op het terras gemaakt.
We gaan vandaag naar “ Hot Water Beach” en naar “ Cathedral Cave”.
Hot water beach is een strand waar warm water bronnen, zeg maar gloeiend hete bronnen onder het strand richting de zee lopen. Als je dan een kuil graaft op de juiste plek dan vult deze kuil zich met natuurlijk warm/heet bronwater en heb je je eigen hottube op het strand. Geweldig mooi om te zien en te voelen!

Daarna zijn we doorgereden naar Hahei, waar de Cathedral Cave is. Nadat we de auto op de parking hadden gezet zijn we met een bus naar het begin van de wandelroute gebracht.
Met goede moed zijn we de wandelroute gestart maar na enkele kilometers klimmen en dalen, in de temp van 27 graden is dat toch iets zwaarder dan verwacht. Plus het was een verrekkes lang eind
Maar........ het was de moeite waard!
Na de lange wandeling kwamen we op een heel mooi strand aan waar je dus alleen te voet kunt komen via deze lange weg.
Na zo’n wandeltocht is het dan ook super lekker om is de golven te springen. Ondanks ons gewicht werden we toch als kleine kindjes door de hoge golven omgegooid en terug het strand op geworpen
We hadden de grootste lol als 2 kleine kinderen. Nog ff een uurtje zonnen en dan weer beginnen aan de wandeltocht terug!
Na een uurtje wandelen kwamen we moe maar voldaan terug bij de auto aan.

Op de terugweg naar Whitianga nog ff staande gehouden door de politie om een blaastest, echter hier hoef je niet te blazen.
Je moet alleen je naam en woonplaats in een soort van microfoon zeggen en die meet dan of je alcohol genuttigd hebt. Dus niet!

We konden weer doorrijden en hebben een lekkere maaltijd bereidt voor het avondeten welke wij op het terras hebben genuttigd bij een ondergaande zon !

Morgen gaan we weer vroeg op pad naar onze volgende lokatie:
Rotorua.
We gaan dan langs de kustlijn naar beneden rijden een tocht van ongeveer 220km.
Nog ff een lekker bakkie koffie en dan ons mandje in.......... maar eerst ff flikken Maastricht kijken ,